Mustafa ARSLAN
Köşe Yazarı
Mustafa ARSLAN
 

GENÇLERİ İNTERNET KAFELERDEN KURTARINIZ.

Ülkemizin ve toplumumuzun, son yirmi yılına bakıldığında teknoloji ve onların ürünü olan cep telefonu kullanımı ve internet kafeteryaları başta genç nesil olmak üzere esaret altına ve baskısı altına almış durumda; Artık ailelerin çocuklar ve gençler üzerindeki tavsiyeleri buna yetmez ve önlenemez duruma gelmiştir. Medya unsurlarının son yıllarda giderek artan yaygınlığı bilim insanlarını medyanın toplum ve birey üzerindeki etkisini araştırmaya yönlendirmiştir. Bu alanda özellikle görsel medyada yer alan şiddet içerikli yayınların gerek toplumların şiddet karşısındaki tutumları gerekse bireylerin şiddet, saldırganlık ve suç içerikli tutum ve davranışları ile pozitif bir ilişki içerisinde olduğu belirlenmiştir. Son dönemde medya kavramına dâhil edilen diğer dijital materyallerden video oyunlarının da aynı şekilde bireyler üzerinde olumsuz etkiler meydana getirebileceği tartışılmıştır. Bu çerçevede, özellikle şiddet içerikli video oyunlarının yaygınlaşmaya başlaması ile birlikte başta ABD olmak üzere Batılı ülkelerde pek çok bilimsel araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma, yapılan bilimsel araştırmaların ortaya koyduğu bulguları sistematik bir literatür taramasıyla analiz ederek aileler ve toplum için alınması gereken tedbirleri belirleme, toplumsal bir farkındalık oluşturma, kamu politikalarına ilişkin bazı alternatif öneriler getirmeyi ve konuya ilişkin Türkiye özelinde ülke çapında yapılması gereken bilimsel araştırma ihtiyacına işaret etmeyi amaçlamaktadır.  Video oyunları” kavramı çeşitli teknolojiler tarafından sağlanan bir takım dijital eğlence sektörünün global yıllık karı 18 milyar doların üzerine çıkmış bulunmaktadır ve kar marjını daha da arttırmak isteyen bu sektör geçmişe oranla çok daha gerçekçi, üç boyutlu, hatta ses ve dokunuş efektli video oyunları piyasaya sürmektedirler. Bu gelişim paralelinde toplumlarda gün geçtikçe video oyunu oynama yaygınlığı ve ortalama oynama yaşı artmaktadır. Ancak toplumları endişelendiren durum daha çok bu video oyunlarının pek çoğu itibari ile şiddet unsurları taşıyor olması ve çocukların büyük çoğunluğunun video oyunları arasından şiddet içerikli olanlarını tercih ediyor olmasıdır. Kavramı daha önce gerçekleştirilen bilimsel araştırmalardan hareketle: içerisinde yer alan karakterlerin kendilerine ve/veya diğer öğelere bilerek ve isteyerek fiziksel ve psikolojik zarar verici nitelikte gerçek veya muhtemel (tehdit içeriği dâhil) davranışlar sergiledikleri video oyunları olarak tanımlanmaktadır Günümüzde pek çok popüler video oyununda esas amaç bir başka karaktere şiddet uygulayıp zarar vererek rakibin “işini bitirmek”tir. Son dönemde gerek sosyal bilimciler tarafından yapılan araştırmaların ana konusu gerekse toplumun esas kaygısı, içerisinde sıkça şiddet öğeleri (öldürme, yaralama v.s.) yer alan ve halen piyasada bulunan video oyunlarının önemli bir kısmını teşkil eden bu tip oyunlardır Sabah saatlerinde Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından desteklenen, “Sağlıklı yaşam için Hentbol” konulu bir proje konusunda sunum izledik. Burada sivil toplum kuruluşları gerekli projeler oluşturduğu ve gençleri spor etkinliklerinde buluşturduğu zaman gençlerin şiddet ve bu konuda kendilerini çekici merkezler olan internet kafeteryalarından çeşitli spor etkinlikleri ile buluşturmanın akılcılığını yakalamış ve sağlıklı birey ve toplum üyesi yapmak mümkündür. Bu nedenle başta Burdur valisi Hasan Şıldak, olmak üzere spor etkinliğinin ve çeşitliliğinin içine gençlerin çekilmesi konusunda çaba gösterilmesidir.
Ekleme Tarihi: 20 Şubat 2019 - Çarşamba

GENÇLERİ İNTERNET KAFELERDEN KURTARINIZ.

Ülkemizin ve toplumumuzun, son yirmi yılına bakıldığında teknoloji ve onların ürünü olan cep telefonu kullanımı ve internet kafeteryaları başta genç nesil olmak üzere esaret altına ve baskısı altına almış durumda; Artık ailelerin çocuklar ve gençler üzerindeki tavsiyeleri buna yetmez ve önlenemez duruma gelmiştir. Medya unsurlarının son yıllarda giderek artan yaygınlığı bilim insanlarını medyanın toplum ve birey üzerindeki etkisini araştırmaya yönlendirmiştir. Bu alanda özellikle görsel medyada yer alan şiddet içerikli yayınların gerek toplumların şiddet karşısındaki tutumları gerekse bireylerin şiddet, saldırganlık ve suç içerikli tutum ve davranışları ile pozitif bir ilişki içerisinde olduğu belirlenmiştir. Son dönemde medya kavramına dâhil edilen diğer dijital materyallerden video oyunlarının da aynı şekilde bireyler üzerinde olumsuz etkiler meydana getirebileceği tartışılmıştır.

Bu çerçevede, özellikle şiddet içerikli video oyunlarının yaygınlaşmaya başlaması ile birlikte başta ABD olmak üzere Batılı ülkelerde pek çok bilimsel araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma, yapılan bilimsel araştırmaların ortaya koyduğu bulguları sistematik bir literatür taramasıyla analiz ederek aileler ve toplum için alınması gereken tedbirleri belirleme, toplumsal bir farkındalık oluşturma, kamu politikalarına ilişkin bazı alternatif öneriler getirmeyi ve konuya ilişkin Türkiye özelinde ülke çapında yapılması gereken bilimsel araştırma ihtiyacına işaret etmeyi amaçlamaktadır.

 Video oyunları” kavramı çeşitli teknolojiler tarafından sağlanan bir takım dijital eğlence sektörünün global yıllık karı 18 milyar doların üzerine çıkmış bulunmaktadır ve kar marjını daha da arttırmak isteyen bu sektör geçmişe oranla çok daha gerçekçi, üç boyutlu, hatta ses ve dokunuş efektli video oyunları piyasaya sürmektedirler. Bu gelişim paralelinde toplumlarda gün geçtikçe video oyunu oynama yaygınlığı ve ortalama oynama yaşı artmaktadır. Ancak toplumları endişelendiren durum daha çok bu video oyunlarının pek çoğu itibari ile şiddet unsurları taşıyor olması ve çocukların büyük çoğunluğunun video oyunları arasından şiddet içerikli olanlarını tercih ediyor olmasıdır. Kavramı daha önce gerçekleştirilen bilimsel araştırmalardan hareketle: içerisinde yer alan karakterlerin kendilerine ve/veya diğer öğelere bilerek ve isteyerek fiziksel ve psikolojik zarar verici nitelikte gerçek veya muhtemel (tehdit içeriği dâhil) davranışlar sergiledikleri video oyunları olarak tanımlanmaktadır

Günümüzde pek çok popüler video oyununda esas amaç bir başka karaktere şiddet uygulayıp zarar vererek rakibin “işini bitirmek”tir. Son dönemde gerek sosyal bilimciler tarafından yapılan araştırmaların ana konusu gerekse toplumun esas kaygısı, içerisinde sıkça şiddet öğeleri (öldürme, yaralama v.s.) yer alan ve halen piyasada bulunan video oyunlarının önemli bir kısmını teşkil eden bu tip oyunlardır

Sabah saatlerinde Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından desteklenen, “Sağlıklı yaşam için Hentbol” konulu bir proje konusunda sunum izledik. Burada sivil toplum kuruluşları gerekli projeler oluşturduğu ve gençleri spor etkinliklerinde buluşturduğu zaman gençlerin şiddet ve bu konuda kendilerini çekici merkezler olan internet kafeteryalarından çeşitli spor etkinlikleri ile buluşturmanın akılcılığını yakalamış ve sağlıklı birey ve toplum üyesi yapmak mümkündür. Bu nedenle başta Burdur valisi Hasan Şıldak, olmak üzere spor etkinliğinin ve çeşitliliğinin içine gençlerin çekilmesi konusunda çaba gösterilmesidir.

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve burdurilkadim.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.